Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

Autó bikázás VI. kerület

2020.03.24

Autó bikázás VI. kerület

Ha szükségessé válik az autó bikázása VI. kerület környékén, mert a vezetés során nagy eséllyel megadta magát az akkumulátor, mindenki szeretné tudni, hogy szóra lehet-e bírni a járművet.

Az ADAC lerobbanási statisztikája alapján visszatérő ok, amelynek következtében az autók lerobbannak utazás közben, az az elektromos rendszer üzemképtelenné válása, a fő ludas ilyenkor az akkumulátor, amely nem képes táplálni elegendő energiával az autó elektromos elemeit.

Ha nem biztos abban, hogy az akkumulátorral van probléma, és előfordulhat, hogy talán az autó valamelyik eleme tiltott le (pl. EGR szelep), pénzt spórolhat autódiagnosztikával, és elképzelhető, hogy a hibakód kiütése után tovább tud haladni az autóval. → Mobil autódiagnosztika TEXA típusú diagnosztikai kódkiolvasó készülékkel Budapest régiójában: Kovács Norbert +36 70 352 1562.

Ha azonban rögtön meg kell oldania ezt a gondot, hívja a Goldner autómentőt (+36 30 285 7558) akár most az alábbi fotó megnyomásával:

autómentő hívása

Autó bikázása, milyen lehetőségeink vannak, ha lemerül az akku menet közben?

Ha utazás közben lemerül az akkumulátor az alábbi módon lehet beindítani a motort:

  • betoljuk vagy behúzzuk az autót
  • bebikázzuk az autót egy másik autóról
  • beindítjuk az akkumulátort segédakkumulátorról

Dízel autó esetén nehezebb dolgunk van, mert nagyobb keresztmetszetű kábelekre van szükségünk, hogy a diesel autó akkumulátorát beindítsuk.

Ha segítségünkre siet egy másik jármű vagy egy autómentő, akkor nagyon simán a következőképpen tudjuk bebikázni az akkumulátort. VI. kerület területén mi is tudunk segíteni ebben:

VIGYÁZAT! AUTÓ BIKÁZÁSA ELŐTTI LÉNYEGES INFORMÁCIÓK!

Rendkívül lényeges, hogy az autó bikázása előtt életvédelmi szempontból tudjuk az alábbiakat.

 

  • A polaritásra mindenképpen nagy figyelmet kell szentelnünk! Ezt az összekötés előtt és az autók beindítása előtt is többször ellenőrizzük!
  • Az indító és a lemerült gépkocsi akkumulátorának teljesítménye is figyelembe veendő, tudniillik kisebb teljesítményű akkumulátorral nem megengedett megpróbálni a bikázást!
  • Ugyancsak nagy jelentősége van a bikakábel vastagságának. Megdöbbenéssel tapasztaltuk, hogy sok helyen nem megfelelő műszaki jellemzőkkel bíró kábelt árulnak, és ilyenkor abban a hiszemben vagyunk, hogy biztonságban érezhetjük magunkat.
  • Életvédelmi szempontból nézzük meg, hogy a kábelek ne érintkezzenek fémmel vagy a másik polaritáshoz!
  • Tudnunk kell, hogy bizonyos elektronikus berendezések, például a rádió az akkumulátor vezetékeinek levételekor nem jegyzi meg a beprogramozott paramétereket - ezeket emiatt fel kell jegyeznünk. Keressük elő például az autórádió kódját!
  • A nagy sietség közben arra is érdemes ügyelni, hogy ne zárjuk ki magunkat az autóból, és minden villamos berendezés ki legyen kapcsolva!
  • A mostani gyártmányú, start-stop vezérlésű kocsiknál arra kell figyelnünk, hogy a bikakábel ”-” csatlakozóját pl. a karosszériára kössük. Ellenkező esetben ugyanis komoly gondokat okozhatunk az elektronikus készülékekben!

    autó bikázás VI. kerület

Az autó bikázása részletesen ismertetve:

  1. Vegye le a gyújtást mindkét kocsin.
  2. Ki kell kapcsolni az összes villamos készüléket.
  3. A vezetékek csatlakoztatásának sorrendje sem mindegy: elsőként az akkumulátorok ”+” pólusait kell összekötnünk oly módon, hogy a bika kábel csatlakozóját a lemerült, majd pedig az indító autómentő akkumulátorának pozitív sarujára kell kapcsolni.
  4. Ezt követően az indító autómentő negatív pólusához kell rákötni a bika kábel egyik végét, azután a kábel másik végét rá kell kapcsolni a segítségre szoruló gépkocsi motorblokkjára. Ha szikrát idézünk elő, ne ijedjünk meg, ez előfordul ekkor. A mínusz kábellel rendkívül körültekintően bánjunk, ugyanis ha a járművön hozzáérünk egy fémes részt, akkor akár kárt tehetünk a fényezésben is. A kábeleket az alkatrészektől távol vezessük, lehetőleg ne akadjon bele semmibe.
  5. A további lépés gyanánt be kell indítani a mentesítő kocsit!
  6. Járassuk a motorját körülbelül egy percig, majd indítsuk be azt az autót is, amelyiknek lemerült az akkumulátora.
  7. Ha sikeresen beindítottuk az autót, le kell választani először a negatív pólusokról a bika kábelt. Kezdjük a mentesítő jármű akkumulátorával, majd a mentett kocsi akkumulátoráról vegyük le a negatív összekötő kábelt.
  8. Jótanács, hogy indításkor kapcsoljunk be néhány elektromos berendezést a lemerült járművön, hogy megakadályozzuk a váratlan feszültséglöketeket, és valamilyen elektromos komponens leállását. Egy nagyobb út előtt egyébként is érdemes lehet átnézetni az autót állapotfelmérő specialistával.
  9. Sikertelen indítási kísérletet követően érdemes várni egy-két percet, és utána ismét próbálkozni. Amennyiben nem tudja bebikázni a kocsit több kísérlettel sem, elképzelhető, hogy az indítókábel nem érintkezik megfelelően.
  10. Egy további alternatíva töltő és indító készülék alkalmazása.
  11. Ha sikerrel jártunk, akkor várjunk 10-15 percet. Ezalatt menjünk egy kicsit a beindult kocsival, hogy töltsön a generátor, hogy a legközelebbi indításnál is beinduljon. Abban az esetben leállítjuk a kocsit, és fél óra elteltével nem lehet újra beindítani, akkor szinte biztosan üzemképtelen lett az akkumulátor, és csupán egy rövid időre fogjuk tudni ”szóra bírni”, hosszú távon ilyenkor ki kell cserélni az akkumulátort, mert az tönkrement.

Ha bikázás után sem indul az autó, akkor annak számos oka lehet. Borítékolható, hogy ilyenkor nem az akkumulátorral van a probléma.

Véleményünk szerint autóvillamossági szerelőre lesz szükség, aki elsőként átvizsgálja a kocsink elektromos rendszerét, és felderíti a gond forrását.

Ha járművünk felmondja a szolgálatot az úton, akkor javasolt haladéktalanul trélerest hívni VI. kerület övezetében, tudniillik az autóvillamossági problémák egy része nem orvosolható az elakadás helyszínén.

Zárlatos akkumulátor tünete, hogy kapocsfeszültsége nem stabil, a sluszkulcs elfordításakor mindig 5-6 voltra esik le a feszültsége 12 V-ról, és az ilyen akkumulátort betolással csak átmenetileg lehet helyettesíteni, perspektivikusan újra kell cserélni.

A lemerült akkumulátor probléma lehet a járműbe való bejutásnál is. A tönkremenő félben lévő akkumulátor tünete lehet az, hogy reggelre lemerül. Gyakran egy égve maradt kesztyűtartó világítás is képes lemeríteni az akkumulátort.

Ismert tény, hogy a járó motor tölti az akkumulátort, de például télen sokszor okoz problémát a hideg, és nem elhanyagolandó tényező, hogy mennyi egy lemerült akkumulátor töltési ideje abból a szempontból, hogy megtudjuk, hogy egy lemerült akkumulátort meddig kell tölteni, hogy újra tudjuk éleszteni. Fontos tudni az akkumulátor által leadott teljesítményt, hogy milyen öreg és hogy mennyire van tolerálható állapotban.

Egy gyakorlott autódiagnoszta képes feltárni viszonylag rövid idő alatt egy kontakthibát, be tudja tanítani újra az immobilisert, viszont ha valamilyen vezérlő elektronika ment tönkre, akkor azt egyáltalán nem lehet út közben elhárítani. Egy forgalmas úton leállva semmiképpen sem tanácsos a helyszínen nekiállni az autószerelésnek.

Ha lemerül az akkumulátor menet közben hívja a Goldner autómentőt +36 30 285 7558, autó indítása, autó bikázása VI. kerület vonzáskörzetében.