Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

Autó bikázás IV. kerület

2020.03.22

Autó bikázás IV. kerület

Ha megoldhatatlan feladat elé állítja az autó bikázása IV. kerület övezetében, mert menet közben valószínűleg megadta magát az akkumulátor, érdemes lenne tudni, hogy tovább lehet-e haladni valahogy az autóval.

Az ADAC lerobbanási statisztikája alapján a leggyakoribb ok, ami miatt a járművel elakadnak utazás közben, az az elektromos rendszer meghibásodása, ezen belül is az akkumulátor, amely nem tudja ellátni elegendő energiával a gépkocsi elektromos rendszerét.

Ha mégsem biztos benne, hogy az akkumulátorral van probléma, és előfordulhat, hogy esetleg a kocsi elektronikus alkatrésze tiltott le (pl. kopogásérzékelő szenzor), pénzt spórolhat autódiagnosztikával, és elképzelhető, hogy a hibakód törlése után tovább tud haladni a kocsival. → Jármű diagnosztika kiszállással TEXA diagnosztikai egységgel Budapest környékén: Kovács Norbert +36 70 352 1562.

Ha azonban rögtön meg kell oldania ezt a gondot, hívja a Goldner autómentőt (+36 30 285 7558) akár most az alábbi fotó megnyomásával:

autómentő hívása

Autó bikázása, mit tegyünk, ha lemerül az akkumulátor menet közben?

Ha út közben lemerül az akkumulátor a lent leírtak alapján lehet beindítani a kocsit:

  • betoljuk vagy behúzzuk az autót
  • bebikázzuk az autót egy másik autóról
  • beindítjuk az akkumulátort segédakkumulátorról

Diesel autó esetén nehezebb dolgunk van, mert masszívabb kábelek segíthetnek abban, hogy a diesel járművünk akkumulátorát beindítsuk.

Ha akadna egy másik kocsi vagy egy autómentő, akkor a lehető legegyszerűbben a lentebb leírtak alapján tudjuk bebikázni az akkumulátort. IV. kerület területén mi is tudunk segíteni ebben:

VIGYÁZAT! AUTÓ BIKÁZÁSA ELŐTTI LÉNYEGES TUDNIVALÓK!

Rendkívül fontos, hogy azelőtt, hogy bikázni kezdenénk a járművet odafigyeljünk néhány dologra.

 

  • A polaritásra mindenképpen nagyon kell ügyelnünk! Ezt a csatlakoztatás előtt és az autók beindítása előtt is nézzük át újra!
  • Az indító és a lemerült autó akkumulátorának teljesítménye is figyelembe veendő, mert kisebb teljesítményű akkumulátorral tilos megkísérelni a bikázást!
  • Ugyancsak kiemelt jelentősége van a bikakábel keresztmetszetének. Egészen hihetetlen, hogy sok helyen nem előírás szerinti műszaki jellemzőkkel rendelkező bikakábel kapható, és ilyenkor kétségünk sincs afelől, hogy megfelelő eszközt választunk a célra.
  • Nagyon-nagyon figyeljünk oda, hogy a kábelek ne érintkezzenek fémmel vagy az ellenkező pólushoz!
  • Tudnunk kell, hogy bizonyos elektronikus berendezések, például a rádió az akkumulátor leválasztásakor elfelejti a korábban mentett adatokat - ezeket tehát ismét be kell programoznunk. Tegyük el tehát az autórádió kódját!
  • A nagy izgalomban arra is kell figyelmet szentelni, hogy ne zárjuk ki magunkat a járműből, és az összes elektronikus berendezés le legyen kapcsolva!
  • A mostani gyártmányú, start-stop vezérlésű autóknál arra kell figyelnünk, hogy a bikakábel ”-” kivezetését pl. a karosszériára kössük. Ha nem így teszünk ugyanis súlyos károkat tehetünk az érzékeny készülékekben!

    autó bikázás IV. kerület

Az autó bikázása részletesen ismertetve:

  1. Le kell venni a gyújtást mindkét gépkocsin.
  2. Helyezze üzemen kívül mindegyik elektronikus egységet.
  3. A bikázás sorrendje sem mindegy: először az akkumulátorok pozitív pólusait kell összekötnünk oly módon, hogy a bika kábel csatlakozóját a segítségre szoruló, majd pedig az indító gépkocsi akkumulátorának pozitív sarujára kell rákötni.
  4. Ezután az indító jármű ”-” pólusához kell kapcsolni a bika kábel egyik végét, azután a kábel másik végét illeszteni kell a lemerült gépkocsi motorblokkjára. Ha szikrát idézünk elő, ne féljünk ettől, ez megtörténhet ilyenkor. A ”-” kábellel rendkívül gondosan bánjunk, tudniillik ha az autón hozzáérünk egy fémes felületet, akkor akár kárt tehetünk a fényezésben is. A kábeleket az alkatrészektől távol vezessük, lehetőség szerint ne gabalyodjon bele semmibe.
  5. Ezután indítsa be a mentesítő gépkocsit!
  6. Járassuk a motorját körülbelül egy percig, majd indítsuk be a mentesített autót is, amelyiknek lemerült az akkumulátora.
  7. Ha sikeresen beindítottuk az autót, le kell venni először a ”-” kivezetésekről a bika kábelt. Kezdjük a mentesítő autó akkumulátorával, azután a bebikázott autó akkumulátoráról vegyük le a negatív összekötő kábelt.
  8. Jótanács, hogy indításkor kapcsoljunk be egy pár elektromos fogyasztót a lemerült autón, hogy elkerüljük a nagy feszültséglöketeket, és valamilyen elektromos elem leállását. Egy nagyobb út előtt különben is érdemes lehet átnézetni a kocsit autódiagnosztikában jártas szerelővel.
  9. Ha nem sikerül bebikázni az autót, tanácsos várni egy kis ideig, majd újra próbálkozni. Amennyiben nem sikerül beindítani az autót több kísérlettel sem, elképzelhető, hogy a kábel nem érintkezik megfelelően.
  10. Egy további alternatíva indítási segély alkalmazása.
  11. Ha sikerrel jártunk, akkor várjunk 10-15 percet. Ezalatt járassuk még az autót, hogy töltsön a generátor, amiatt, hogy a legközelebbi indításnál is könnyen induljon. amennyiben leállítjuk a kocsit, és 20 perc elteltével nem tudjuk ismét beindítani, akkor nagy valószínűséggel tönkrement az akkumulátor, és csupán átmenetileg fogjuk tudni beindítani, hosszú távon ilyenkor ki kell cserélni az akkumulátort, mert az tönkrement.

Ha bikázás után sem indul a kocsink, akkor annak számtalan oka lehet. Garantálható, hogy ilyenkor nem az akkumulátorral van a probléma.

Véleményünk szerint autóvillamossági szerelőre lesz szükség, aki először ellenőrzi a járművünk elektromos rendszerét, és felderíti a műszaki hiba hátterét.

Ha elakadunk az úton, akkor tanácsos haladéktalanul autómentőt hívni IV. kerület vonzáskörzetében, ugyanis az autóvillamossági gondok túlnyomó része nem oldható meg az út mellett.

Meghibásodott akkumulátor ismertetőjegye, hogy kapocsfeszültsége nem a névleges értékű, indításkor sok esetben 5-6 voltra csökken a feszültsége 12 V-ról, és a hibás akkumulátort betolással csak ideig-óráig lehet kiváltani, perspektivikusan ki kell cserélni.

A lemerült akkumulátor gondot okozhat az ajtónyitásnál is. A gyengélkedő akkumulátor jele lehet az, hogy a hideg leszívja. Gyakran egy bekapcsolva hagyott kesztyűtartó világítás is képes lemeríteni az akkumulátort.

Köztudott, hogy a motor működés közben tölti az akkumulátort, viszont télen rendszeresen okoz problémát a hideg, és nem elhanyagolandó tényező, hogy mennyi egy lemerült akkumulátor töltési ideje abból a szempontból, hogy megtudjuk, hogy egy lemerült akkumulátort meddig kell tölteni, hogy újra tudjuk éleszteni. A töltéskor fel tudjuk mérni az akkumulátor állapotát, hogy milyen öreg és hogy mennyire van tűrhető állapotban.

Egy gyakorlott autódiagnoszta képes feltárni viszonylag rövid idő alatt egy érintkezési hiányosságot, be tudja tanítani ismét az immobilisert, de ha valamilyen vezérlő elektronika ment tönkre, akkor azt semmiképpen sem lehet a helyszínen elhárítani. Egy forgalmas úton leállva semmiképpen sem tanácsos a helyszínen elkezdeni szétszerelni az autót.

Ha lemerül az akkumulátor utazás közben hívja a Goldner autómentőt +36 30 285 7558, autó indítása, autó bikázása IV. kerület környékén.