Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

Autó bikázás II. kerület

2020.03.19

Autó bikázás II. kerület

Amennyiben szükségessé válik az autó bikázása II. kerület területén, mert menet közben nagy eséllyel lemerült az akkumulátor, jó lenne tudni, hogy miként lehet beindítani az autót.

Az ADAC lerobbanási statisztikája alapján a legáltalánosabb ok, ami miatt az autók lerobbannak az úton, az az elektromos rendszer üzemképtelenné válása, a fő ludas ilyenkor az akkumulátor, amely nem képes ellátni elegendő energiával a gépkocsi elektromos komponenseit.

Ha nem biztos benne, hogy az akkumulátorral van gond, és előfordulhat, hogy talán az autó valamelyik eleme tiltott le (pl. vezérműtengely jeladó), pénzt spórolhat autódiagnosztikával, és elképzelhető, hogy a hibakód kiütése után haza tud érni a kocsival. → Mobil autódiagnosztika TEXA típusú diagnosztikai kódkiolvasó készülékkel Budapest övezetében: Kovács Norbert +36 70 352 1562.

Ha viszont gyorsan meg kell oldania ezt a gondot, hívja a Goldner autómentőt (+36 30 285 7558) pötyögés nélkül a lenti kép megnyomásával:

autómentő hívása

Autó bikázása, milyen lehetőségeink vannak, ha lemerül az akku út közben?

Ha menet közben lemerül az akkumulátor a lent leírtak alapján lehet beindítani a kocsit:

  • betoljuk vagy behúzzuk az autót
  • bebikázzuk az autót egy másik autóról
  • beindítjuk az akkumulátort segédakkumulátorról

Dízelüzemű személygépkocsi esetén jobban kell figyelnünk, mert nagyobb keresztmetszetű kábelekre van szükségünk, hogy a diesel járművünk akkumulátorát beindítsuk.

Ha lenne egy másik autó vagy egy autómentő, akkor nagyon simán a következőképpen lehet bebikázni az akkumulátort. II. kerület vonzáskörzetében mi is tudunk segíteni ebben:

FONTOS! AUTÓ BIKÁZÁSA ELŐTTI LÉNYEGES INSTRUKCIÓK!

Rendkívül fontos, hogy mielőtt bikázni kezdjük az autót, életvédelmi szempontból tudjuk az alábbiakat.

 

  • A polaritásra mindenképpen oda kell figyelni! Ezt a csatlakoztatás előtt és a járművek beindítása előtt is nézzük át újra!
  • Az indító és a lemerült jármű akkumulátorának teljesítménye is figyelembe veendő, tudniillik kisebb teljesítményű akkumulátorral nem szabad megpróbálni a bikázást!
  • Szintén kiemelt prioritása van a bikakábel keresztmetszetének. Egészen hihetetlen, hogy több helyen nem az előírt műszaki jellemzőkkel bíró bikakábel kapható, gyanútlan vásárlóként ilyenkor meg vagyunk győződve arról, hogy megfelelő eszközt választunk a célra.
  • Életvédelmi szempontból nézzük meg, hogy a kábelek ne érjenek fémhez vagy az ellenkező pólushoz!
  • Biztosan tudja Ön is, hogy némely készülék, például az autórádió az akkumulátor leválasztásakor elveszíti a tárolt információkat - ezeket ezért újra be kell állítanunk. Ellenőrizzük tehát rádió kódját!
  • A nagy izgalomban arra is érdemes figyelni, hogy ne zárjuk ki magunkat a járműből, és minden elektronikus berendezés le legyen kapcsolva!
  • Az újabb típusú, start-stop vezérlésű járműveknél arra kell figyelnünk, hogy a bikakábel negatív csatlakozóját pl. a motorblokkra csatlakoztassuk. Ellenkező esetben ugyanis súlyos károkat tehetünk az érzékeny készülékekben!

    autó bikázás II. kerület

Az autó bikázása részletesen ismertetve:

  1. Vegye le a gyújtást mindkét autón.
  2. Helyezze üzemen kívül az összes elektromos berendezést.
  3. A vezetékek csatlakoztatásának sorrendje előírás szerinti: először az akkumulátorok plusz pólusait kell összekötnünk oly módon, hogy a bika kábel csiptetőjét a segítségre szoruló, majd pedig segítséget adó gépkocsi akkumulátorának ”+” pólusához kell csatlakoztatni.
  4. Ezt követően az indító autó negatív pólusához kell kapcsolni a bika kábel egyik végét, majd a kábel másik végét rá kell kapcsolni a lemerült autó motorblokkjára. Ha szikrát látunk, ne ijedjünk meg, ez előfordul ilyen esetben. A ”-” kábellel nagyon óvatosan bánjunk, tudniillik ha az autón megérintünk egy fémes felületet, akkor akár kárt tehetünk a fényezésben is. A kábeleket szabadon fektessük le, lehetőleg ne akadjon bele semmibe.
  5. A következő műveletként indítsa be a tápláló autót!
  6. Járassuk a motorját egy-két percig, majd indítsuk be azt az autót is, amelyiknek lemerült az akkumulátora.
  7. Ha sikerült beindítanunk, le kell választani először a mínusz pólusokról a bika kábelt. Kezdjük a mentesítő autó akkumulátorával, azután a mentett autó akkumulátoráról válasszuk le a ”-” csatlakozó kábelt.
  8. Azt ajánljuk, hogy indításkor kapcsoljunk be néhány elektromos fogyasztót a lemerült gépkocsin, hogy megakadályozzuk a váratlan feszültségimpulzusokat, és valamilyen elektromos elem üzemzavarát. Egy hosszú út előtt egyébként is ajánlott átnézetni a járművet egy tapasztalt specialistával.
  9. Sikertelen bikázás esetén ajánlott várni egy kis ideig, majd újra kísérletezni. Ha nem sikerül többszöri próbálkozásra sem, megesik, hogy a bikakábel kontakthibás.
  10. Egy további alternatíva hordozható indításrásegítő alkalmazása.
  11. Amennyiben „beröffent” a bajban lévő autó, várjunk 10-15 percet. Eközben járassuk még az autót, hogy töltsön a generátor, hogy a következő indításnál is beinduljon. amennyiben leállítjuk a kocsit, és fél óra múlva nem tudjuk újra beindítani, akkor szinte biztosan tönkrement az akkumulátor, és csak átmenetileg fogjuk tudni ”szóra bírni”, távlatilag ilyenkor új akkut kell behelyezni a régi helyére, mert lejárt az élettartama.

Ha bikázás után nem indul a járművünk, akkor annak számtalan oka lehet. Szinte biztos, hogy ilyenkor nem az akkumulátorral van gond.

Véleményünk szerint autóvillamossági szerelőre lesz szükség, aki először átnézi a kocsink elektromos rendszerét, és felderíti a gond forrását.

Ha járművünk felmondja a szolgálatot az úton, akkor javasolt azonnal trélerest hívni II. kerület vonzáskörzetében, tudniillik az autóvillamossági hibák egy része nem oldható meg az autópályán.

Meghibásodott akkumulátor jele, hogy feszültsége az előírt értékű, indításkor gyakran 5-6 voltra csökken a feszültsége 12 V-ról, és az ilyen akkumulátort betolással csak ideig-óráig lehet kiváltani, hosszú távon ki kell váltani egy új akkuval.

A lemerült akkumulátor probléma lehet az ajtónyitásnál is. A meghibásodni kezdő akkumulátor tünete lehet az, hogy reggelre lemerül. Gyakran egy bekapcsolva hagyott riasztó is le tudja meríteni az akkumulátort.

Közismert, hogy a járó motor rátölt az akkumulátorra, viszont télen rendszeresen okoz problémát a hideg, és nem mindegy, hogy mennyi egy lemerült akkumulátor töltési ideje ahhoz, hogy megtudjuk, hogy egy lemerült akkumulátort meddig kell tölteni, hogy életre tudjuk kelteni. Fontos tudni az akkumulátor állapotát, hogy milyen öreg és hogy mennyire van tolerálható állapotban.

Egy tapasztalt autóvillamossági szakember képes feltárni hamar egy kábelproblémát, be tudja tanítani megint az immobilisert, de ha valamilyen vezérlő elektronika mondta fel a szolgálatot, akkor azt egyáltalán nem lehet a leállósávban megoldani. Egy forgalmas úton lerobbanva semmiképpen sem javasolt a helyszínen a hibaelhárításnak.

Ha lemerül az akkumulátor menet közben hívja a Goldner autómentőt +36 30 285 7558, autó indítása, autó bikázása II. kerület vonzáskörzetében.